Hvordan virker Google Ads

Sebastian Stokkendal

Hvordan virker Google Ads?

Indholdsfortegnelse

Google Ads, hvad er det?

Hvad er Google Ads helt præcist? Google Advertisements, ofte kendt som Google Ads, er Googles annonceringsplatform, hvor annoncører byder på bestemte søgeord for at få deres klikbare annoncer vist i Googles søgeresultater. Det er sådan, Google får penge fra søgninger, da marketingfolk skal betale for disse klik.

Er Google Ads effektivt?

Google Ads fungerer muligvis ikke for din virksomhed, afhængigt af konkurrencen mellem de søgeord, du byder på, og det pågældende søgeords relevans for ægte konverteringer for din virksomhed. Vi har opdaget, at Google Ads er utroligt gavnligt for mange forskellige typer virksomheder, så længe de ikke spilder penge på de forkerte søgeord eller producerer dårlige annoncer med lav CTR.

Hvad koster Google Ads?

Det er et rimeligt spørgsmål, og et vi hører ofte, især fra dem der lige er startet med Google Ads. Når alt kommer til alt, vil du gerne vide, om du har råd til det. Den gode nyhed er, at du absolut kan. Den dårlige nyhed er, at der ikke er nogen enkel løsning, der passer til alle. Det enkleste (og mest irriterende) svar er: det varierer. Som nævnt er der ingen ligetil eller ensartet løsning på, hvor meget Google Ads vil koste din virksomhed. Priser for Google Ads varierer alt efter dit marked, kundelevetid, aktuelle tendenser og hvor godt du administrerer din konto.

Hvad er strategien for Google Ads?

Din annoncerangering bestemmer din annonces reelle position (maksimalt bud gange kvalitetsresultat). Annoncen med den højeste vurdering placeres først. Annoncerangeringen af ​​den næsthøjeste annonce under dig divideret med dit kvalitetsresultat vil bestemme din reelle CPC. Den eneste undtagelse fra denne regel er, hvis du er den eneste bydende eller har det laveste bud på en Google Ads-auktion. I så fald betaler du dit maksimumbud pr. klik! Annoncører, der byder med dårlige kvalitetsresultater, straffes hårdt i Ads-budgivning. Dem med høje kvalitetsresultater får på den anden side bedre annonceplaceringer og reduceret CPC.

Hvad er CPC?

Prisen pr. klik, eller CPC, er det beløb, en annoncør betaler, hver gang nogen klikker på en Google Ads-annonce.

Hvad er Google Quality Score?

Dette er et tal, der bruges af Google til at vurdere, hvor relevant og gavnlig din annonce er for brugeren, primært baseret på din annonces CTR, søgeordsrelevans og destinationssidekvalitet. Jo højere dit kvalitetsresultat er, jo bedre. Søgeord med højt kvalitetsresultat vil spare dig penge og hjælpe dig med at rangere højere i søgeresultaterne.

Hvad er Google Ad Rank?

Rangeringen af ​​en virksomheds annoncer på en søgemaskineside bestemmes af en kombination af virksomhedens maksimale bud og kvalitetsscore.