Hvad er e-mail marketing?

Sebastian Stokkendal

Hvad er email markedsføring?

Indholdsfortegnelse

Vigtigheden ved e-mail marketing

I dag er online markedsføring en afgørende komponent i e-handel og omfatter en række forskellige strategier som e-mail marketing, content marketing, social media marketing, affiliate marketing og meget mere. Artiklens mål er at understrege værdien af ​​e-mail marketing, fordi det er en af ​​de mest effektive kommunikationsformer. Indlægget inkluderer også grundlæggende e-mail-marketinganalyser som leveringshastighed, åbningshastighed og klikfrekvens. Artiklens konklusion indeholder råd og tips til at skrive effektive e-mails.

Abstrakt

I øjeblikket er den mest populære direkte markedsføringsstrategi på internettet e-mail marketing. Det er en billig, men kraftfuld metode til at nå ud til kunder, uanset om de er nuværende eller potentielle. Når du tilrettelægger en e-mail marketing kampagne, er det vigtigt at tage stilling til, om kommunikationen skal tage form af en e-mail eller en salgstale. Disse kanaler kombineres ofte af virksomheder og marketingfolk i dag i et forsøg på at øge webstedstrafik og salg.

En vellykket e-mail-kampagne kræver, at du holder styr på en række afgørende variabler, når du bruger e-mail-marketing. Delivery Rate, Open Rate og Clickthrough Rate er de mest afgørende KPI’er.

Nyhedsbreve udfører følgende funktioner uanset kommunikationsformat (B2B eller B2C): Minder læserne om virksomhedens eksistens, informerer nuværende og nye forbrugere, opbygger brandets troværdighed, opfordrer læserne til at bestille varer eller tjenester og anmoder om feedback. Et nyhedsbrev kan dog også bruges til andre bemærkelsesværdige begivenheder, herunder at fremme fællesskabet. Det er afgørende, at nyhedsbrevet indeholder relevant information, ellers kan forbrugerne afmelde nyhedsbrevet, hvilket ville mindske deres troværdighed til dit brand. Et nyhedsbrevs kreative design, kreativitet, størrelse, indhold, semantik og andre e-mail-funktioner er også meget vigtige. Tidspunkt for distribution af nyhedsbreve, evaluering af individuelle kampagner og andre teknologiske faktorer spiller alle en væsentlig indflydelse.

Konklusion

E-mail marketing er længe blevet stigmatiseret som en upålidelig og uopfordret form for marketingkommunikation. Men i øjeblikket betragtes det som en af ​​de mest succesrige marketingstrategier til at udvikle et brand, forbedre kundeforbindelser, skabe nye kontakter og fremme en virksomheds salg. Internettet er afgørende for virksomhedens miljø, når det kommer til implementering af marketingkampagner, fordi det kan nå ud til et langt bredere publikum end traditionel markedsføring, da det stadig er i vækst. Et defineret mål skal sættes i begyndelsen af ​​e-mail-marketingkampagnen, for at det kan implementeres med succes. Vælg de rigtige metrics ved kampagnens start. Efterfølgende er det vigtigt at vælge et e-mail-koncept, der omfatter et nøje udvalgt emne og relevant nyhedsbrevs indhold med CTA-elementer til at udføre konvertering.